Marka Online - Wykreuj swój wizerunek w sieci - Personal Branding Expert - Prowadzenie LinkedIn

Marka Online – Wykreuj swój wizerunek w sieci

„Choć media społecznościowe nie są już nowością czy błahą ciekawostką, wiele osób utrwaliło sobie przekonanie, że jest obszar komunikacji społecznej, służący w zasadzie do wymiany banalnych informacji lub ewentualnie odnalezienia dawnych znajomości. Tymczasem okazuje się, że social media niosą ze sobą niezwykłą możliwość wsparcia wizerunkowego i marketingowego. Przeoczenie tego faktu okazuje się wielką lekkomyślnością. Dowodem na to są sukcesy na polu działań marketingu politycznego czy sam fakt stałego przenoszenia ciężaru aktywności marketingowych do sieci.”

Bartosz Paczyński

Na dobrą sprawę wszyscy jesteśmy w sieci. Nawet ci, których już nie ma… Zaskoczeni? Zobaczcie zatem Państwo, ilu fanów na Facebooku ma Elvis Presley. Nie bez przyczyny wspominamy znaną osobę ze świata rozrywki. To postać o ukształtowanym wizerunku oraz zidentyfikowana z określoną branżą.

Czy jednak ktoś, kto nie ma takiej rozpoznawalności, jak legendarny muzyk z Memphis, może doprowadzić do sytuacji, że jego postać zaistnieje jako marka online?

Jak najbardziej tak. Należy jednak wiedzieć, w jaki sposób zainicjować działania, prowadzące do wykreowania swojego wizerunku, określanego fachowo jako personal branding. Jest to zjawisko, które w pewnym uproszczeniu sprowadza się do funkcjonowania całościowej opinii na temat danej osoby przekazywanej w jej środowisku. Oczywiście celem świadomego tworzenia swojego wizerunku jest pozytywny odbiór i przychylne nastawienie szerszego otoczenia. Osoby, które „zwyczajnie” korzystają z social mediów (zapewne także chcące być odbierane in plus), ale niemające w tle działalności komercyjnej, mogą do tego zagadnienia podchodzić w sposób mniej dbały. W odniesieniu do postaci, które związane są z daną marką, firmą czy indywidualnym prosperowaniem rynkowym konieczne jest korzystanie z przemyślanej strategii i reguł komunikowania się z otoczeniem.

Sieć & Marka Online – dla stworzenia lub wypromowania wizerunku w wielu przypadkach będzie jedynym i najskuteczniejszym polem działania, gdyż trudno jest w realnym świecie spotkać bezpośrednio wszystkich swoich sympatyków czy docelowych klientów. Aby osiągnąć właściwy efekt, należy odpowiednio zaplanować cykl działań związanych z mediami społecznościowymi. Jak podkreśla Bartosz Paczyński – trener i ekspert w zakresie marki online – istnieje kilka kluczowych warunków, prowadzących do osiągnięcia zadowalającego rezultatu.

Marka Online – najistotniejsze elementy sukcesu:

– ustalenie, co ludzie o Tobie sądzą;
– cel, który ma być osiągnięty poprzez budowę swojego wizerunku;
– określenie kim jesteś i kto jest Twoją grupą docelową;
– co Cię wyróżnia;
– posiadanie swoich wyraźnych przekonań;
– aktywny kontakt ze społecznością;
– ciekawe publikacje;
– otwartość na odmienne czy krytyczne opinie.

.

Jak można już zauważyć, budowanie własnego wizerunku poprzez promocję marki online to cykliczne i konsekwentne działanie, a nie jednorazowy akt.

W wielu sytuacjach niezbędne okazuje się dotarcie do odpowiednich źródeł wiedzy lub bezpośrednia konsultacja z ekspertem ds. wizerunku.

.

Zauważmy też, że nieco inaczej będzie przebiegać równoległe budowanie wizerunku osoby i firmy przez niej prowadzonej. Myślimy tu o profesjonaliście, który prowadzi własny biznes i jest jego twarzą. Mamy tu dwa podmioty komunikacji – osobę i firmę. Dlatego komunikacja wizerunku osoby będzie poszerzona o kwestie związane z branżą, którą ona reprezentuje. Za przykład weźmy: lidera pracowni architektonicznej, mistrza sztuk walki i jego szkołę czy szkutnika budującego ekskluzywne jachty. Spotykamy autorytet oraz jego dzieło, zespół, metody pracy. W prowadzonej komunikacji musi zatem znaleźć się miejsce na pokazanie i osoby, i marki oraz jej cech.

Jak zatem określić, gdzie jesteśmy i dokąd zamierzamy dojść w zakresie budowy własnej marki?

Zamiast eksperymentować, można skorzystać z wszechstronnej wiedzy specjalisty marketingu społecznościowego Bartosza Paczyńskiego i zacząć promocję swojej osoby od budowania wizerunku w Mediach Społecznościowych z wykorzystaniem Linked In oraz Facebook.

Przekonaj się, jak z anonimowej osoby, możesz przeistoczyć się w postać o klarownym i intersującym wizerunku. To się opłaca!